Den Officielle SKECHERS hjemmeside: STORT UDVALG OG GRATIS FRAGT - Bestil gerne julegaver nu vi bytter helt frem til 15. Januar 2018

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Skechers.dk for privatkunder.

1. Køb hos Skechers.dk

Købet gælder i det øjeblik du som kunde modtager en faktura fra Skechers.dk
Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Skechers.dks grossister.

2. Priser og kontrakter

Alle priser i DKK er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmark og Sverige, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.

3. Salg generelt

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

4. Afbestilling

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske på samme måde som bestillingen er foretaget. Alternativt kan det ske ved, at fremsende en e-mail til info@skechers.dk med mærket "Afbestilling". Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten "Afbestilling" indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 14:00 samme dag, som bestillingen er foretaget.

5. Ordrebekræftelse

Skechers.dk opbevarer selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

6. Betaling

De mulige betalingsmåder er som minimum:

Dankort
VisaDankort
MasterCard
Maestro
Visa
JCB

Beløbet bliver først hævet den dag varen afsendes.

7. Fortrydelsesret

Fuld returret - Fortryder du dit køb giver Skechers.dk fuld returret. Varen skal dog returneres i original emballage og i ubrugt og ubeskadiget stand. Dette skal ske senest 14 dage efter modtagelse hos kunden. Varer der returneres skal ledsages af original faktura og leveres uden omkostninger for Skechers.dk.
Eventuelt betalt fragt i forbindelse med købet refunderes ikke.
Ved brug af medsendt GLS Shopreturn , fratrækkes udgift på Dkk. 29,00
Varer som returneres uden betalt fragt eller porto afvises af Skechers.dk. 
Ved refundering tilbagebetales beløbet via konto til kunden indenfor 14 dage.
Juleservice 2017: Alle ordrer bestilt fra 1. November 2017, kan returneres helt frem til 15. Januar 2018.

8. Reklamationsret

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at De enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit. Skade på produktet, som skyldes misvedligeholdelse, ukorrekt brug eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Skechers.dk kan ikke gøres ansvarlig for indirekte følgeskader, som varer solgt af Skechers.dk måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

9. Anvendelse af reklamationsretten

Reklamation anågende fejl og mangler skal meddeles Skechers.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Kunden kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post på vores adresse. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Skechers.dks udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Skechers.dk.

10.  Levering og forsendelsesomkostninger

Leveringstid:
Alle lagervarer afsendes indenfor 24 timer i hverdage med GLS eller PostNord.

Leveringsmuligheder:
Der leveres til GLS pakkeshops i hele landet samt til erhvervsadresser. 
Med PostNord leverer vi til alle hustande, samt døgnpost uden omdeling.

Forsendelsesomkostninger:
Fragtfri levering med GLS til pakkeshops og erhversadresser
Fragtfri levering  med PostNord unden omdeling/døgnpost. Ønsker man sin ordre hustandsomdelt med PostNord koster det kr. 25,-

Levering Finland og Grønland (Skib):
Levering sker med GLS International til Finland kr. 99,- og Grønland kr. 230,-

11. Returnering

A. Læg varerne i æsken og sæt den vedlagte returseddel oven på den gamle adresseseddel
Læg de originalt indpakkede varer i pakkeæsken, sammen med en kopi af din faktura som du har modtaget pr. mail.
Luk æsken grundigt og sæt den medsendte GLS returlabel oven på den gamle adresseseddel.

B. Send returneringen fra nærmeste GLS Pakkeshop (Også ved PostNord leveringer)
Send pakken fra nærmeste GLS pakkeshop, som du finder her www.GLS.dk
Husk at anvende den vedlagte GLS returlabel, vælger du ikke at anvende denne sker returneringen for egen regning.
Bemærk: Varer leveret med PostNord, skal ligeledes sendes retur via en GLS pakkeshop

C. Meget billig returfragt ved brug af vedlagte GLS Returlabel
Kort tid efter vi har modtaget din vare retur, tilbagebetaler vi varen modregnet en fragtudgift på kun Dkk. 29.-
Husk at anvende den vedlagte GLS returlabel.
Varen skal returneres i original emballage og i ubrugt og ubeskadiget stand, senest 14 dage fra modtagelse.

D. Ønsker du at bestille en anden størrelse, eller en anden vare istedet?
Af hensyn til faktureringen, kan vi ikke tilbyde at bytte til en anden vare eller størrelse.
Kort tid efter returneringen tilbagebetaler vi varen modregnet en fragtudgift på kun Dkk. 29.-
Du kan derfor uafhængigt af returneringen, bestille en anden størrelse eller model, som vi sender fragtfrit til dig.

E. Byt eller returner også din ordre i Skechers koncept butikker i hele landet
Din ordre kan også byttes eller refunderes i alle Skechers konceptbutikker.
Denne service gælder kun hos Skechers koncept butikker, ikke hos øvrige forhandlere af Skechers.
Husk at medbringe din faktura som du har fået tilsendt pr. mail.
Varen skal returneres i original emballage og i ubrugt og ubeskadiget stand senest 14 dage fra modtagelse
Juleservice 2017: Alle ordrer bestilt fra 1. November 2017, kan returneres helt frem til 15. Januar 2018.

12. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl

Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til Skechers.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden. Skechers.dk forbeholder sig retten til at opkræve forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.

13. Forsvarlig returnering

Alle produkter, der returneres til Skechers.dk skal være forsvarligt indpakket. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at Deres rettigheder bortfalder. Skechers.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Skechers.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

14. Er du i tvivl?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Skechers.dk, at De retter henvendelse til info@skechers.dk